Christelijke Sharia

Geplaatst: 21 juni, 2013 in column

Steeds weer willen christenen zich met ons geluk bemoeien. In de meeste gavallen gaat dat over seks. Over wat wel en niet mag. Ook christenjongeren, die vol zitten met door God onderdrukte hormonen, doen een duit is het gelovige zakje.
De SGP-jongeren vinden dat reclame voor ‘Second Love’ verboden moet worden. Want ontrouw is niet christelijk. Je kan er om lachen. En dat doe ik dan ook.

Zojuist las ik ‘Zoenen op het Taksimplein.’ En realiseerde me dat partijen als de SGP ‘christelijke’ Erdoğan’s in zich huisvesten. (On)gelovigen willen vertellen wat wel en niet betamelijk is. Of het nu islam- of christen-fundamentalisme is, ze willen iets van ons.

  • Homofilie verbieden.
  • Condooms verbieden.
  • Abortus verbieden.
  • Ontrouw verbieden.
  • Blote kleding verbieden.
  • Je verbieden je leven in te richten zoals jij het prettig vindt.
  • In naam van God.

    Als de SGP het in Nederland het voor het zeggen zou hebben gehad, zou er een christelijke vorm van de sharia kunnen ontstaan. Zou ook in Nederland het zoenen bij een metrohalte als onbetamelijk worden beschouwd.

    Daarom is het ondersteunen van de protesten in Turkije belangrijk. Om haatchristenen als SGP-jongeren duidelijk te maken dat God niks te zoeken heeft in de politiek.

    En als ik met buurvrouw wil neuken, dan doe ik dat.
    Tenminste als zij dat goed vindt.
    En niet als God dat goed vindt.
    Want misschien is buurvrouw het niet met God eens.
    Als u begrijpt wat ik bedoel.

    Plaats een reactie