De Nederfascist is hier de baas!

Geplaatst: 13 maart, 2017 in Blog, column
Tags:, ,

Lichtelijk verbijsterd kijk ik naar een foto van de voorpagina van de Telegraaf. ‘Wij zijn hier de baas!’, staat er met koeienletters. Met daaronder een foto van een, naar ik aanneem, een Turks-Nederlandse jongeman die geattaqueerd word door een politiehond met bijbehorend agent in pantser-outfit. telegraaf

‘Nederturken hypocriet,’ staat eronder. Nederturken? Ik denk aan een duister verleden toen niet Arische mensen in Duitsland als ‘Untermensch omschreven werden. Ik huiver en vraag me af of dit bewust is gedaan is door de Telegraafredactie. Het zal toch niet?

Is dat een ‘Untertürke,’ die daar aangevallen wordt door een lievelingshond van Adolf Hitler met bijbehorend ‘Übermensch?’ 

Ik voel energie uit mijn lijf mijn lijf stromen. Ik voel hoe mijn schouders zich willoos aan de zwaartekracht willen overgeven. Ik voel dat ik mijn handdoek in de ring wil gooien.

Over een paar dagen weten we of de fascistische pers succes heeft gehad met zijn haatpropaganda. Laat de Nederfascist een poepje ruiken en stem tegen dit gajes.

reacties
  1. ikzelf schreef:

    Je blijft je afvragen waarom men zo graag de ‘Gutmensch’ onder de neus wil blijven wrijven dat de integratie ‘mislukt’ is, als men hele groepen van de samenleving voortdurend blijft wegzetten met uitzonderende benamingen, als in dit geval ‘Nederturken’.
    Wie weigert om een geheel te zien, zal altijd losse onderdelen blijven zien. Ga er dus maar gevoeglijk vanuit dat de Telegraaf heel doelbewust de segregerende term “Nederturk” heeft gebruikt. Immers, je ziet toch wie er boven de foto afgebeeld staat? Hij die altijd genoemd en getoond moet worden, alsof hij de enige is die ertoe doet.

  2. […] verschenen op het blog van Defrysk, dat we hier nog maar eens van harte […]

Plaats een reactie