Migrantenprobleem in Noord-Ontario

Geplaatst: 7 augustus, 2017 in Blog, column

“The ‘Bieber’ situation in north Ontario,” meende ik te horen, maar CBC radio bleek het te hebben over migrerende bevers ‘beavers’ in Noord-Ontario.
Door de hogere waterstanden zoeken bevers een veilig heenkomen naar plekken waar een waterstand is die hen bekoort en waar ze een prachtige nieuwe waterkering kunnen bouwen. Je begrijpt, zo’n dam kan land doen overstromen en allerlei ander vervelend overlast opleveren. Om maar te zwijgen over wat er kan gebeuren als er een beverdam instort.
Vervolgens legde men met tips en trucs uit hoe je overlast van de migrerende bevers kan voorkomen. Ik heb het programma niet tot het einde beluisterd omdat ik de hond wilde/moest uitlaten.

Tijdens mijn wandeling realiseerde ik me wat voor rare connotatie ik heb ontwikkeld bij het woord migranten/migreren, hoe ik dan meteen denkt aan vluchtelingen die met bootjes de Middellandse Zee pogen over te steken. En ik bij migrantenprobleem meteen denk aan een stel racisten die vluchtelingen met een denkbeeldige hooivork willen verjagen. Vandaar de kop van dit blog.

Ook bij migrerende bevers heb je personen die het probleem willen oplossen met geweld. Zoals de heer ‘Van Zutphen,’ een Nederlandse naam ik weet het, ik weet het, wat fuck is dat toch met die migranten uit Nederland, die de bevers het liefst wil afschieten om, naar ik aanneem de natuur te beschermen.

Van Zutpen is the director of the Ontario Fur Managers Federation for the Sudbury area.

Een ‘furmanager’ is een mooie naam voor iemand die op alles wil schieten wat een pels heeft en vervolgens roept dat hij de natuur beheert. ‘Ring a bell anyone?’ Check de halvegarenlink en lach/huiver.

Met dank aan  CBCnews-Sudbury en CBC radio Toronto
En ik ga koffie drinken.

Geef een reactie

