Vliegshow in Canada

Geplaatst: 29 juni, 2017 in Blog, column

Gisteren was er een vliegshow in mijn woonplek. Militaire straaljagers maakten er een dolle boel van. Vanuit mijn achtertuin kon ik de capriolen van de straaljagers meebeleven en snoof ik gewillig de kerosinegassen die als een nevel neerdaalden op.

Ook op de locale TV werd gewag gemaakt van het vliegevenement dat georganiseerd werd als voorproefje op 150 jaar bestaan van een onafhankelijk Canada.

Aanstaande zaterdag is Canada 150 jaar onafhankelijk mensen!

De militaire stuntpiloten kwamen lang bij het ziekenhuis in de buurt om kinderen met kanker te verrassen met ‘ja wist ik het maar.’ De camera draaide enthousiast mee. Het commentaar bij de beelden was patriottisch en emotioneel. De kankerkinderen waren dankbaar dat Canadese militairen hen bezochten en een hart onder de riem staken. Dat doen militairen hier namelijk altijd. Langs gaan bij kankerpatiëntjes. Blijkbaar strijden militairen vooral tegen kanker.

Ik zweer dat ik een van de kinderen aan een piloot hoorde vragen of hij wel eens een ziekenhuis gebombardeerd had waar kinderen met kanker lagen. 

Maar achteraf gezien denk ik dat mijn fantasie weer eens op hol sloeg.

Geef een reactie

