Vrouwen zijn eng

Geplaatst: 8 juni, 2017 in Blog, column
Tags:,

Ik zit nu al tien minuten te zoeken om woorden om hier iets van te zeggen. Het enige wat ik kan weet is dat ik het niet precies weet, dat u het niet precies weet en dat niemand het precies weet. Men voelt zich steeds vlugger in het nauw gedrukt, steeds minder veilig op straat en daar wil men iets mee doen.

Dus gaan we fluiten naar een mooie dame verbieden. Het hinderlijk volgen verbieden. Iemand in het nauw drijven verbieden. De straat is eng en daarom gaan we regels bedenken die bevestigen dat het eng is op straat. Iemand die fluit is eng. Iemand die roept dat hij u knap vindt is eng. Uiteindelijk is iedereen eng. Seksueel eng.

Gelukkig ben ik niet eng. Ik loop, met mijn baseballcap over mijn hoofd getrokken licht gebogen over straat. Ik wil niet opvallen. Stel je voor zeg, dat ik opval, dat ik ‘iets raars’ doe, dat ik fluit of sis.

Ik loop achter een meisje dat in dezelfde richting wandelt als ik. Ik stop ik even. Doe niet al te vrolijk of blij. Zeg niets. ‘Vooral niet fluiten!‘ Wacht tot ze uit het zicht is. Om vervolgens opgelucht, zonder brokken te hebben gemaakt naar huis te lopen.

En het is stil op straat.

Geef een reactie

