Uiterste houdbaarheidsdatum op medicijnen

Geplaatst: 22 april, 2017 in Blog, column
Tags:, ,

De waanzin van de uiterste houdbaarheidsdatum op medicijnen werd voor mij uitvergroot toen ik vernam dat er haast werd gemaakt met executies omdat een van de dodelijke injectiestoffen in het blijde bezit is van zo’n uiterste houdbaarheidsdatum.

De doodstraf ontduiken vanwege een houdbaarheidsdatum. De kwelling van iedere beul. Want hoe kun je als beul nu nog gewoon boodschappen doen zonder te letten op de uiterste houdbaarheidsdatum? En dan de kwelling als iets over datum is. De paniek! Het trauma!

En dan heb ik het nog niet gehad over de hoop die het de ter dood veroordeelde geeft. Dat verdient zo’n stuk tuig niet.

Ik ben nooit een liefhebber geweest van uiterste houdbaarheidsdata. Vooral als het om medicijnen gaat. Medicijnen zijn meestal chemische stofjes waarvan het maar de vraag is of het überhaupt kan bederven.

Ik stel dan ook voor onnodige uiterste houdbaarheidsdata voor medicijnen zo veel mogelijk af te schaffen. Want de farmacie verdient daar goud geld mee, het gaat ten koste van een ordelijk verloop van de doodstraf en beulen hebben het al zo zwaar.

Geef een reactie

