Over het nut van een licht getinte huidskleur

Geplaatst: 2 april, 2017 in Blog, column
Tags:, , ,

Er is een brug in Nederland die naam van Nelson Mandela draagt. Mandela was een zwaar getinte man die tegen racisme streed en daarvoor jaren in de de bajes heeft moeten zitten. Hij was een echte bruggenbouwer.

Juist op die Nelson Mandela brug werden twee homo’s in elkaar getimmerd door een stel jongeren. Licht getinte jongeren wel te verstaan. Op zich een drama die hardhandig aangepakt dient te worden.

De huidskleur van de homo’s is mij tot op heden onbekend.

Niet dat het er toe doet overigens, het blijft mishandeling van de bovenste plank.

Toch sta ik mezelf toe me even achter de oren te krabben. Want ik heb er toch recht op om de kleur van de homo’s te weten? Want ik weet zeker dat de kleur van de homo’s in dit bericht er net zoveel toe doet als de kleur van de daders. Iets met relevantie.

Het kan toch niet zo zijn dat het vermelden van de kleur van de daders een ander doel dient. Of..?

Geef een reactie

