Burnout door bagger en begrip

Geplaatst: 3 maart, 2017 in Blog, column
Tags:, , ,

Vanmorgen zonk me de moed zo hard in de schoenen dat ik het liefst onder de dekens wilde kruipen om aldaar tot het einde der tijden te bivakkeren. In de foetushouding en driftig sabbelend op mijn duim. Waar is de baarmoeder als je haar nodig hebt?

Met angst en beven lees ik dat Geert Wilders geprezen wordt door Wouter Bos, en een andere gék, excusez le mot, beweert dat PVV-stemmers best wel rationeel zijn.

Begrip hebben voor een leugen. Begrip hebben voor mensen die vinden dat oorlogsvluchtelingen mogen verzuipen in de middellandse zee. Begrip hebben voor xenofoben. Begrip hebben voor mensen die denken gediscrimineerd te worden omdat ze wit zijn. Begrip hebben voor mensen die kinderen het land uit willen schoppen omdat ze een tintje hebben.

Het is om wanhopig van te worden. En het gaat maar door met die onzin. Iedere dag weer. Tot het op een goede dag fout gaat. En er mensen gelyncht worden. Gelukkig toont de overheid begrip. De journalistiek toont begrip. Zoals het hoort. 

20151128-blog-emmaline-1

En ik, ik kruip nog dieper onder de dekens, veilig in de foetushouding, zuig nog harder op mijn duim, en waar, waar is die fucking baarmoeder!

Geef een reactie

