Van de kleuter en de boze mijnheer

Geplaatst: 6 februari, 2017 in Blog, column
Tags:, , ,

Toen ik las dat Geert Wilders een ‘geshopt’ plaatje met Alexander Pechtold getweet had en dat Pechtold daar boos om was schudde ik mijn hoofd. Ik moest denken aan mijn kindertijd, toen we van deur naar deur renden en aanbelden. Net zolang tot iemand de deur opendeed en boos werd. Achter ons aan rende. Vruchteloos. En wij maar lachen.

geertpechthold

In dit geval is Geert dan de kleuter en Pechtold de boze mijnheer. Geert en zijn mede-kleuters vinden het prachtig.

pechtholdgeert

Kunt u zich dat overigens voorstellen? Kleine Geert die met-het-puntje-van-zijn-tong-uit-de-mond een plaatje shopt. En dan kakelend van het lachen de tweet plaatst. En dan wachten op de reactie van mijnheer Pechtold. En mijnheer Pechtold reageert. Zoals verwacht. Zoals bedoeld. En dat kleine Geert vanuit zijn bunker victorie kraait.

Ik moet even denken aan die jongen die een foto van de wijkagent tweette. Met een penis op zijn voorhoofd geshopt. (Helaas kan ik de foto niet vinden.) Dat is het emotionele niveau van Geert Wilders. En dat de boze wijkagent dan verontwaardigt verhaal gaat bij de kwajongen; het emotionele niveau van mijnheer Pechtold.

Het emotionele niveau van de Nederlandse politiek heeft het niveau van Bromsnorren en Swiebertjes bereikt. En Saartje is allang vertrokken en de burgemeester geeft niet thuis.

Vergeet overigens niet te stemmen, laat zich u niet gek maken en stem anti-racistisch en laat de xenofobe fascist een poepje ruiken.

Naschrift: De geshopte afbeelding met Alexander Pechtold blijkt achteraf afkomstig te zijn van van Dumpert.

Geef een reactie

