Is Geert Wilders een Nep-Ariër?

Geplaatst: 8 januari, 2017 in Blog, column
Tags:, ,

Het is menigeen al eerder opgevallen. Geert heeft ‘blauwe’ ogen, terwijl hij geen blauwe ogen heeft. Mijn katholieke moeder heeft ooit geleerd dat Jezus blauwe ogen en blond haar had. ‘Net als Geert Wilders?’  Niemand heeft aan Geert Wilders gevraagd waarom hij dat doet. blauwegeertHaat hij zijn afkomst? Is hij een ‘nep-ariër?

Als iemand zijn haar en ogen een andere kleur geeft om de indruk te wekken dat hij niet van het het ras is dat hij is, dan moet ik denken aan de door Geert Wilders verfoeide gezichtsbedekking van islamitische meisjes. ‘Waarom mag je jezelf wel vermommen als ariër en mag een islamitisch meisje geen hoofddoekje dragen?’

Begrijpt u wel?

Ik ben niet voor- of tegen gezichtsbedekking; het zijn mijn zaken niet, maar met iemand die, vermomd als Ariër, haat wil zaaien naar islamitische niet-ariërs heb ik een probleem.

Geef een reactie

