Jas afgepakt

Geplaatst: 3 januari, 2017 in Blog, column
Tags:, , ,

jas

Een totaal versleten jas. Te oud om te (her)gebruiken. Te smerig om schoon te maken. Maar goed genoeg om de dakloze warm te houden. En die pakt een agent dan trots af.

En die jas ligt nu waarschijnlijk ergens bij het vuil. De dakloze moet op zoek naar een nieuwe jas. Want hij heeft het koud. Het is immers winter.

De tweet maakt duidelijk hoeveel plezier agenten hebben als ze iets kunnen afpakken van een zwerver.

En hoe langer in naar de tweet kijk, hoe misselijker ik word. Toch blijf ik kijken en laat ik de tweet tot me doordringen.

En toen viel mijn oog op een embleem.

En dus pakken we de jas af. Pakken we zijn zelfrespect af. Schoppen we hem op straat. In de nacht, in de kou.

En onrechtmatig afgepakt.

 

reacties
  1. Krek. schreef:

    Als Securicor (want dat embleem is het volgens mij) een hart heeft, zoeken ze die dakloze op en geven ze hem een nieuwe jas. Mooi PR-momentje.

  2. Belle schreef:

    Volgens mij trek je de verkeerde conclusie. Iemand kan zich met dat embleem uitgeven voor beveiliger. Daarom nemen ze die jas in beslag.

  3. exodus.com schreef:

    Wat een bullshit. Een smerige versleten jas aanzien voor iemand van de beveiliging. Hardvochtige bullshit als je het mij vraagt. Zoiets wordt ook wel mierenneukerij genoemd. Mensen met teveel macht die geen zier geven om menselijkheid. Dat soort lui zouden diens penning kwijt moeten raken.

  4. Bas schreef:

    Groningse plisievent heeft intussen een doorzichtige eenmanspoging opgezet om de PR van de plisie weer een beetje op te poetsen.
    Maar hij valt meteen door de mand met deze slechtgespelde zin:
    “En collega van ons had, terecht, een jas in beslag genomen van een zwerver.”

    http://www.rtvnoord.nl/nieuws/172463/Groningse-agent-wil-je-winterjas-aan-een-dakloze-geven-update

Geef een reactie

