Goedemorgen

Geplaatst: 10 november, 2016 in Blog, Fictie
Tags:

In mijn straat woont een trol. Hij heeft een huis gekocht waaronder hij een hol heeft gegraven om te kunnen wonen. Hij lijkt net een mens als je hem ziet, vriendelijk, beleefd en hij houdt zijn tuin netjes. De trol die in mijn straat woont laat mij altijd schrikken op onverwachte momenten. Iedere ochtend als ik langs zijn huis loop zegt hij op indringende toon: ‘goedemorgen.’ En ik schrik dan van die trol die buiten, voor zijn huis, zeg maar hol, op zijn klapstoeltje zit met een sigaret in de mond en dan net doet alsof hij wacht op zijn collega met wie hij naar zijn werk gaat. Jaja. Dan zie ik zijn valse lachje, want hij wéét dat ik schrik. Want ik zweer je, een seconde voor hij ‘goedemorgen’ zei zat daar nog niemand, zat hij in zijn hol te gluren tot hij mij, zijn slachtoffer, zag. Vandaag zei ik er wat van: ‘Je laat me schrikken!’ Hij excuseerde zich beleefd maar ik weet zeker dat hij er niets van meende. Daarom besloot ik de politie te bellen: ‘Goedemorgen…’

FUCK!!

Geef een reactie

