De dag van de positiviteit

Geplaatst: 15 oktober, 2016 in Blog, column
Tags:, , ,

Twitter zou twitter niet zijn als je zo nu en dan niet wordt gewezen op hard nieuws. Zo heeft Nederland op 1 november ‘De dag van de positiviteit.’

En u mag daarom ter lering en vermaak de meest positieve bekende Nederlander kiezen uit dit lijstje:

  • Erika Terpstra
  • Jochem Myer
  • Marco Borsato
  • Churandy Martina
  • Humberto Tan
  • Ali B
  • Andre van Duin
  • Johnny de Mol
  • Isa Hoes
  • Chantal Janzen

Ik word een beetje verdrietig en dan voel ik hoe ik mijn tenen intens krom. Dan voel ik mehansvandertocht verwant met mensen die vinden dat het mooi is geweest, voel ik me verwant met mensen die het recht opeisen om waardig te mogen sterven. Dan denk ik aan Hans van der Togt die het euthanasievoorstel van Edith Schippers prijst.

Hans van der Togt uit Achlum, ooit zelf een bekende Nederlander die waarschijnlijk zelf 30 jaar geleden op het lijstje met positieve bekende Nederlanders had gestaan, samen met:

  • Willem Ruis
  • Ron Brandsteder
  • Bonnie St. Claire
  • Loes Haasdijk
  • Fred Emmer
  • Piet Römer
  • Liesbeth List
  • Willibrord Frequin
  • Joop van de Ende
  • Kick Stokhuyzen en nog vele anderen.

Hans van der Togt weet inmiddels beter, naar ik aanneem samen met andere positieve Nederlanders van destijds. Op een goede dag is het mooi geweest. En moeten we het recht hebben om er een eind aan te maken. 1 november is zo’n dag dat menig Nederlander het even niet ziet zitten. Een prima dag om te besluiten dat het mooi is geweest.

Geef een reactie

