Tiran T. heilig verklaard

Geplaatst: 4 september, 2016 in Blog, column
Tags:, , , , ,

Het heeft de paus behaagd God op te zadelen met een nieuwe heilige in de hemel. Tiran T. was al zalig verklaard, maar blijkbaar vond de paus dat niet voldoende.

MOTHER TERESA/NOBEL PEACE PRIZE

December 1979. Tiran T. ontvangt de Nobelprijs

Tot mijn verbazing heeft tiran T. ook de Nobelprijs voor de vrede in de wacht gesleept hetgeen de wonder was die tiran T. nodig had om het te schoppen tot iemand tot wie je als goed katholiek mag bidden.

‘Heilige sint tiran T. ik smeek u, help mij uit mijn misère en laat er vrede op aard zijn enzovoort, amen…’

Maar alle gekheid op een stokje mensen, is het heilig verklaren van een persoon door een paus niet het sluitende bewijs dat niet de katholieke God wikt en beschikt, maar een kliek mannen die niet mogen trouwen, neuken en godbetert, de kinderen tot hun willen laten komen om zelf klaar te komen?

Ik ben katholiek opgevoed, en het gevoel dat er ‘iets’ moet zijn heerst sterk bij mij. Het zal iets te maken hebben met de katholieke opvoeding en iedere zondag naar de kerk. Ik lijd er iedere dag onder.

Dat iemand een monster als Tiran T. heilig verklaart mag je gerust schandalig noemen, bezijden het feit dat de paus God lastig valt met een heiligverklaring terwijl God het al zo druk heeft met zijn absolute afwezigheid.

Tiran T. vindt lijden een geschenk van God. Waarom ze niet in het hellevuur ligt te roosteren is dan ook een raadsel.

reacties

Geef een reactie

