Sensodyne®

Geplaatst: 27 juni, 2016 in Blog, column, Dingen van de dag
Tags:, , ,

De Sensodyne® druipt als mintgroene koeiendrab op mijn elektrische tandenborstel. Ik hoef niet eens in de tube te knijpen. Een deel van de Sensodyne® valt levenloos en nutteloos van de borstel. Ik probeer met een handige beweging te voorkomen dat er nog meer van die veel te dunne Sensodyne® verloren gaat, maar het enige wat ik ermee bereik is dat er nog meer Sensodyne® verloren gaat. Een beetje moedeloos poets ik mijn tanden. De smaak van Sensodyne®  is ronduit laf.

Maar Sensodyne® is voor gevoelige tanden. En die heb ik. Vooral in de ochtend zijn mijn tanden gevoelig en humeurig. Ik spuug de mintgroene troep uit. Samen met de stinkende resten slijm die ik gedurende mijn slaap bijeen gesnurkt heb. Het mengsel valt tussen de resten Sensodyne® die eerder verloren zijn gegaan door de belachelijk dunne consistentie.

Ik spoel mijn mond en inspecteer mijn gevoelige tanden en spoel de wasbak schoon. Ik wil iets van de tandpasta zeggen, maar ik doe het niet. ‘Koffie schat?,’ vraagt mijn vrouw.  ‘Graag!’ Ik ben het geknoei met die kut-Sensodyne® alweer vergeten.

Geef een reactie

