Brilsabbelen

Geplaatst: 2 juni, 2016 in Blog, column
Tags:, , ,

Roger van Boxtel, de baas van de Nederlandse Spoorwegen, sabbelt op zijn bril. Ik krab me achter mijn oren als ik een brilsabbelaar zie. Sabbelen op je bril, op precies dat deel dat achter je oor zit, in je haar. Roos, stof, haarvet, zweet, bacteriën en misschien hier en daar een luis, of een vlo. Sabbelen op je bril. Om jezelf intelligenter voor te doen dan je bent. Alsof je weet waarover je praat. En dan zet je je bril weer op. Speeksel achter je oor, etensresten en koffie. Misschien een draadje tabak. En dan later weer brilsabbelen. Verschaald speeksel, bedorven etensresten. Je ziet het Roger denken: ‘dat smaakt naar meer.’ En dan je bril weer opzetten. Of in je borstzak doen. Die vol stof zit. Netjes naast je kammetje dat je haar netjes houdt. Of naast je zakdoek waar je keurig je neus mee afveegt. En het goedje in je kammetje transfereert naar je bril. Brilcream op je bril, snotjes van je zakdoek op je bril. En je pakt je bril uit je borstzak, even sabbelen want dat smaakje is zo lekker, en ik zie er zo medelevend uit.  Eet smakelijk Roger.
brilsabbelen.jpg

Geef een reactie

