Experimenteren met minister Blok

Geplaatst: 20 april, 2016 in Blog, column, Politiek
Tags:, , , , ,

Ik heb ook wel eens geëxperimenteerd moet ik toegeven. Ik heb ooit een doos gehad waar ik allemaal elektriciteitsproefjes mee kon doen. Het was een cadeau dat ik altijd al wilde hebben. Mijn teleurstelling was dan ook groot toen bleek dat ik geen zak aan die knullige proefjes vond. De inhoud van de doos ligt na eenmalig experimenteren ergens te roesten en als de meegeleverde batterijen er nog in zitten, zullen die inmiddels wel incontinent geworden zijn.

Je kan ook met dieren experimenteren. Ik denk dan aan de farmaceutische industrie en de cosmeticabranche. U weet wel, brandende stofjes sproeien in konijnenogen en kankercellen in apen spuiten. Je kan ook elektrische proefjes met dieren doen. En dat zal dan ook vast en zeker gebeuren.

Ik weet me nog te herinneren dat kinderen, bij wijze van experiment natuurlijk, kikkers met behulp van een rietje in hun bips, opbliezen om ze dan, tot grote hilariteit van sommigen hulpeloos, als een ballonnetje te laten dobberen in de sloot.

Nu lees ik tot mijn grote vreugde dat er een nieuwe vorm van experimenteren is, nou ja, nieuw, er is vaker op geëxperimenteerd. *Kuch.* Experimenteren op mensen.

Minister Blok wil onderzoeken hoe ver een huurbaas een huurder kan uitknijpen, afpersen en uitpersen. Een experiment dat bij voorbaat gedoemd is te lukken en navolging verdient met experimenteel uitknijpen in de zorg, experimentele kortingen op de uitkeringen en experimenteren op de ouderen. Misschien dat u er nog een kunt bedenken. En de oorlogsvluchtelingen niet te vergeten. Die zijn zeker een experiment waardig.

Bron.

Geef een reactie

