De weigering van N-VA

Geplaatst: 28 maart, 2016 in Blog, column
Tags:, , , , , , ,

Het geweld van nazi’s hooligans op het Beursplein in Brussel  vind ik verschrikkelijk. Ik veroordeel dat gajes. ‘De brandspuit erop,’ zeg ik dan. Voor mij kan dat tuig niet hard genoeg aangepakt worden. Ik veroordeel die gasten keihard. Enzovoort enzovoort enzovoort.

Bart de WeverMaar N-VA-voorzitter Bart De Wever weigert: ‘Hoe meer aandacht je hooligans geeft, hoe groter ze zich wanen. Je mag ze dat niet gunnen.’ En dat is zijn goed recht.

Wat mij betreft hoeven moslims geen afstand te nemen van de wandaden van een stel idioten die in naam van Allah de boel opblazen in Brussel. Of te veroordelen. Niet op commando in ieder geval. Want anders steunt u dat tuig… Begrijpt u wel?

De consequentie is echter dat de door mij verfoeide nazi-club N-VA ook geen afstand hoeft te nemen van het gedrag van die nazi-idioten op het Beursplein in Brussel. Of te veroordelen. Niet op commando in ieder geval. Want anders steunt u dat tuig… Begrijpt u wel?

Toch heb ik het gevoel dat ik ergens een denkfout maak. Ik hoop dat ik een denkfout maak. Maar tot ik weet waar de denkfout zit moet ik consequent zijn. En dat is kut.

Bron

reacties
  1. huibree schreef:

    Ik geloof dat ik weet waar de wissel verkeerd staat. DeWever zegt: “hooligans”. “Die moet je niet te veel aandacht geven.” – Maar het ZIJN geen hooigans! Om 500 man te verzamelen in Vilvoorde, afkomstig uit Vlaanderen, maar ook uit Rotterdam (!), dan ben je georganiseerd. Dan heb je stevige “netwerken”. Dat wil DeWever niet gezien hebben. Het zijn zijn maatjes, de kleinzonen van de rancuneuzen van de Vlaamse SS.
    Het zijn dezelfde soort clubjes die vorm geven aan Wilders’ zogenaamde “verzet”. De mensen die hij bedoelt als hij oproept tot (pardon: waarschuwt voor) “opstand” als andere partijen buiten hem om een coalitie gaan vormen.
    Het heeft inderdaad geen enkele zin om DeW en W te “commanderen” om afstand te nemen.
    Zet ze samen in de verdachtenbank. Dat werkt misschien.

  2. L schreef:

    Plus dat de vergelijking tussen de verbanden met 1 miljard moslims, verspreid over zeer vele verschillende stromingen, en die aanslagen door ISIS, vergeleken met een xenofoob partijtje in België en dan rellen in België, nogal een verschil is in getallen.

    DE moslims zijn niet verantwoordelijk voor ISIS. In een landje van 10 miljoen inwoners is een salonfähige PVV in de vorm van de N-VA wellicht toch meer gerelateerd aan islamhaat. Maar goed, het aan te tonen blijft lastig.

Geef een reactie

