Coolcat neemt V&D-filialen over

Geplaatst: 5 februari, 2016 in Blog, column
Tags:, , , , ,

Toen ik het bericht las moest ik aan de Coolcat op de drukke kant van de Nieuwestad in Ljouwert denken. Ik ben er, zegge en schrijve één keer geweest. De herrie van helse muziek was niet te harden. Een gesprek kon je er niet of nauwelijks voeren. De hippe werknemers keken mij (ons) aan of ik (we) van een andere planeet kwam(en). Het was alsof ik in een discotheek terecht was gekomen. Een plek waar ik dood nog niet gevonden wil worden. Begrijpt u wel.

En nu gaat Coolcat filialen van V&D overnemen. Om er, naar ik aanneem complete discotheken van te maken. Poorten naar de hel.

kooistraMijn textielwinkel stond in de Schrans. ‘Kooistra’ heette hij. Hij staat er nog steeds volgens Google. Naast de Aldi. Na even zoeken zie ik dat de Aldi inmiddels verhuisd is.

Kleding voor een redelijke prijs. Een oase van rust. Je struikelde er over de wandelstokken van de ouden van dagen die er in alle rust en op hun gemak hun kleding konden passen en kiezen. Een plek waar ik mijn twee spijkerbroeken voor 50 gulden haalde en ander kleding die ik op dat moment nodig had. Twee keer per jaar ging ik er naartoe om er ongeveer 100 gulden te spenderen.

Ik vind het dan ook zonde dat Kooistra geen V&D-filialen overneemt. Een gemiste kans wat mij betreft.

Bron: Nu.nl/economie

Geef een reactie

