Stervensbegeleiding

Geplaatst: 20 januari, 2016 in Blog, Fictie

Hij bood me 5000 euro voor mijn diensten, hij was terminaal en wilde niet alleen sterven. Hij had medicijnen van de huisarts gekregen om waardig te kunnen sterven. En ik zei ja, waarom ook niet. En het was maar voor een middag en een nacht.

Hij zag er helemaal niet uit zoals ik had verwacht. Hij leek gezond en zeker niet levensmoe. Hij had een heerlijk gerecht bereid, zijn laatste avondmaal zoals hij het spottend noemde. Ik vroeg hem of hij het erg vond dat ik geen vlees at. ‘Ik ben een vegetariër.’ Hij vond dat geen probleem.

Na het eten nam hij zijn pillen in, een voor een, als in een trance. Hij vroeg me of ik mijn hand op zijn schouder wilde leggen. Ik zag dat hij geëmotioneerd raakte toen hij alle pillen had ingenomen. ‘Laten we naar bed gaan,’ zei hij.

Hij vroeg me of ik in bed wilde gaan liggen, naakt onder de dekens, dan zou hij bij mij onder de dekens kruipen. Ik vond dat prima. Hij kroop tegen me aan en keek me even in de ogen. Ik gaf hem mijn liefste glimlach. Toen aaide hij me zachtjes over mijn buik en begon hij aan mijn borst te sabbelen. Ik voelde zijn erectie tegen mijn been. Ik hield zijn penis even vast, en hij ejaculeerde.

Toen kroop hij tegen me aan, als een kind dat liefde behoefde, als een te vroeg geboren baby die warmte nodig had. En hij huilde, hij had zijn gevecht tegen de eenzaamheid verloren. Hoe ik ook tegen hem aan kroop, hoe mijn naakte lijf hem ook probeerde op te warmen, hij was alleen.

Ik voelde zijn lijf verslappen en hoorde hoe hij regelmatig ademde; hij was weggezonken in een diepe slaap. Ik verschoonde me in zijn badkamer en toen ik terug kwam was hij al dood. ‘En toen heb ik jullie gebeld.’

De diender keek me zichtbaar geëmotioneerd aan en vertelde dat hij zijn arts had gebeld en dat hij inderdaad terminaal was en rustig wilde inslapen. Ik mocht vertrekken. De diender pinkte nog een traantje weg en vroeg me of ik nazorg nodig had. Ik voelde niets en zei dat ik misschien wel wat nazorg kon gebruiken.

Geef een reactie

