Hart vocht

Geplaatst: 18 januari, 2016 in Blog, Fictie

‘U heeft vocht in uw hart,’ legde de dokter droogjes uit,’ en hartvocht kan hardnekkig zijn.’ Hij lachte even binnensmonds om zijn woordspeling. Ik vermoedde dat hij dit grapje aan iedere patiënt vertelde.  De dokter schreef een recept in geheimschrift. ‘Iedere dag twee tot u eraan doodgaat,’ giechelde de dokter, ‘of aan iets anders doodgaat natuurlijk.’ De dokter rolde inmiddels over de vloer van het lachen. Ik vroeg de dokter of ik nog lang te leven had. De dokter keek me streng aan en opende een lade van zijn bureau. Hij pakte een liniaal en en wees op 10 centimeter. ‘Zo lang ongeveer.’ De dokter joelde nu van het lachen.

De apothekersassistente bekeek het recept. Ze glimlachte. ‘Hij is een hele grappige dokter,’ zei ze. Ik knikte afstandelijk en beleefd. Ze gaf me de medicijnen en vroeg me of ik uitleg nodig had over de medicijnen. ‘Is goed,’ zei ik. Ik moest even meekomen; ‘voor je privacy,’ legde ze uit. Toen ik eenmaal rustig zat keek ze me diep in de ogen: ‘Dit zijn hele serieuze pillen die uw hart minder vochtig maken. Minder hartvochtig zou je kunnen zeggen.’ Ze giechelde even. ‘U mag zich niet teveel inspannen en ook met seks moet u het rustig aandoen. Opwinding is goed, maar inspanning is slecht.’ Ze keek even naar mijn kruis. ‘Als ik u nu bijvoorbeeld zou pijpen zou dat goed voor u zijn; geen inspanning maar wel opwinding, begrijpt u wel? Maar ik kan u nu niet pijpen, dat kan pas nadat u de medicijnen twee weken geslikt heeft, helaas,’ giechelde ze.

‘Verder moet u uitkijken met autorijden, alcohol en bent u bekend met het woord priapisme?’ Ze keek me even meewarig aan. ‘Constant een stijve,’ antwoordde ik. Nu lachte ze keihard. Ze wreef over mijn kruis en keek me recht in de ogen. ‘Precies.’

Lichtelijk opgewonden stond ik weer buiten. ‘Testosteronbom’ bedacht ik en giechelde even. Over 2 weken naar de apotheek voor het vervolgrecept. Mijn hart bonsde van opwinding bij de gedachte. ‘Mijn hart zat te soppen in zijn vocht.’ Ik moest nu heel hard om mezelf lachen. Ik rolde over de grond.

Een mevrouw legde me af. Ze keek bezorgd naar mijn erectie en gaf mijn penis een wasbeurt waar je u tegen zegt. Ze lachte zelfs niet toen ze een op een kurkentrekker lijkende stop in mijn bips draaide. ‘Goede reis lieverd,’ zei ze toen ze me mooi had gemaakt voor de opbaring. ‘Dank je wel’ zei ik en gaf haar een astrale kus en een knuffel en haastte me naar het hiernamaals.

 

reacties
  1. Jokezelf schreef:

    Je blijft lachen in de gezondheidszorg 🙂

Geef een reactie

