Ggz moet wachttijden publiceren

Geplaatst: 22 december, 2015 in Blog, column
Tags:,

U mag zich afvragen waarom het bij de ene instelling drukker is dan bij de andere. Voor mij heeft dat meestal iets te maken met kwaliteit. Het is als met boodschappen doen. Sommige winkels zijn drukker dan andere. Vanwege aanbiedingen, vanwege de kwaliteit, omdat ze goedkoop zijn of iets wat er tussenin zit. Een winkel die niet loopt levert niet wat de consument nodig heeft.
Gaat u eten in restaurant waar geen kip te bekennen is? Of zou u liever willen eten in een restaurant waar u misschien wel een week moet wachten voor er ruimte voor u en uw smaakpapillen beschikbaar is? 

wachtrij-ipad1

Een wachtrij voor gebakken lucht

Een instelling met de kortste wachttijd hoeft niet altijd de beste keuze te zijn. Misschien levert een instelling haastwerk af waardoor er geen wachtrij is. Misschien levert de instelling dermate slecht werk dat niemand er gebruik van wil maken. Sta daar even bij stil als de wachttijden gepubliceerd worden, want waar geen wachtrij is valt misschien niets van uw gading te halen of er is iets te halen wat niemand wil.
Mocht ik gek worden, stuur mij dan naar een instelling met een wachtrij, dan kan ik mijn naasten nog even tot last zijn en wie weet kom ik, voor ik aan de beurt ben, weer bij zinnen.

 

reacties
  1. Martha schreef:

    ik ga altijd naar de jumbo toe om boodschappen te doen omdat ze daar gewoon echt een goed kassa systeem hebben waardoor de wachtrijen kort zijn, dus een korte wachtlijst hoeft niks te zeggen! Ik heb 9 maanden op een wachtlijst gestaan en ben uiteindelijk na 3 gesprekken afgehaakt omdat ik het waardeloze hulp vond, ben overgestapt naar een ander en kon daar binnen 2 maanden terecht maar heb wel echt het idee dat ik nu goed geholpen wordt.

Geef een reactie

