Mag ik iedereen een witte kerst toewensen of..?

Geplaatst: 19 december, 2015 in Blog, column
Tags:, ,

Vanmorgen keek ik uit het raam en ik zag dat het guur weer was. Alles was wit van de sneeuw en het vroor. Na het ontbijt trok ik, dierenvriend die ik ben, warme kleren en handschoenen aan om mijn hond uit te laten. Toen de hond zijn behoefte deed voelde ik door het gure weer de aandrang om zijn drol te laten liggen maar, sociaal dier dat ik ben, besloot ik zijn behoefte toch maar op te rapen met behulp van een voor dat doel gemaakt plastic zakje. Na het geheel opgeraapt te hebben probeerde ik een knoop te leggen in het zakje. Door mijn hinderlijke handschoenen lukte dit niet; ik was genoodzaakt ze even uit te doen, om vervolgens haastig een halfbakken knoop in het poepzakje te kunnen leggen.

Toen ik thuis kwam wreef ik mijn handen warm en vertelde ik mijn vrouw dat we, in tegenstelling tot in Nederland, een witte kerst, zonder zwarte piet, zonder Eskimo, zonder negerzoen en zonder Dion Graus krijgen. Mijn hond kefte blij want hij kreeg een ‘snoepie‘ omdat hij zo netjes gepoept had. ‘Wie is Dion Graus?’, vroeg mijn vrouw.

Met dank aan Noor Labansdochter.

Geef een reactie

