Ik wilde iets tikken over…

Geplaatst: 18 december, 2015 in Blog, column
Tags:, , , ,

double_facepalmIk wilde iets tikken over Moeder Teresa en God die zojuist van de Paus heeft vernomen dat ze binnenkort heilig verklaard wordt. En over de beelden die ik dan voor me zie, hoe God een feestje voor Teresa organiseert en haar een medaille opspeldt. Een oorkonde voorleest.

Ik wilde iets tikken over al het het leed in Syrië, Libië en Irak. Hoe er bommen worden gegooid, mensen worden onthoofd en over de beelden die ik dan voor me zie; bloed, tranen en doodsangst. En hoe het westen een coalitie organiseert om er nog een stel extra bommen op te gooien. Vanwege de oorlog tegen terrorisme.

Ik wilde iets tikken over de bootvluchtelingen, hoe ze met gevaar voor eigen leven de Middellandse Zee oversteken, hoe mensen als ratten verzuipen. En hoe ‘fort Europa’ muren en grensbewaking organiseert. Want Europa heeft het al zo zwaar.

Ik wilde iets tikken over de PVV, azc’s, Geert Wilders, intolerantie, islamofobie, xenofobie, haat, agressie, dreigbrieven, bedreigingen, geweld en alles wat de boer verder niet kent en niet lust, want vol is vol en Nederland islamiseert.

Dan realiseer ik me dat ik over al die onderwerpen al iets getikt heb, meestal vaker dan een keer. Ik verval in herhaling, omdat zich steeds dezelfde ellende en onzin afspeelt. Toch ga ik door met tikken en mezelf herhalen. Tot de waanzin voorbij is. Tot alles anders is.

Geef een reactie

