Verdrietvertoon in Parijs

Geplaatst: 11 december, 2015 in Blog, column
Tags:, , , , ,

huilend jongetjeToen Madonna voor de camera’s potsierlijk haar verdriet en medeleven op de plek des onheils in Parijs onder begeleiding van enkele pakkende liedjes demonstreerde, werd ik heel even onpasselijk. Ik voelde mijn tenen krommen tot een ongekende kromheid. De afdrukken van mijn teennagels staan op dit moment nog in mijn hakken.  Ik kan werkelijk niets met dit verdrietvertoon. Welke artiest of of band is nu aan de beurt? Ik vraag me nu af of Britney Spears achter kan blijven, Ik vraag me af of Coldplay al een kaartje heeft geboekt om een traantje te gaan plengen.

Intussen zijn de bommen voor Syrië niet aan te slepen, is het leed dat daar plaatsvindt niet te overzien. Daar worden tranen geplengd die niemand ziet, zonder vertoon, zonder camera’s, zonder pakkende liedjes. Het is natuurlijk ook te riskant voor beroemde artiesten als Bono en Madonna om even naar Aleppo te gaan en een bloemetje te leggen op alle plekken des onheils, een traantje te plengen en de Syriërs een hart onder de riem te steken.

Stel je voor dat hen iets zou overkomen, of ze misschien zelfs zouden omkomen. De wereld zou in diepe rouw zijn, een traantje plengen en misschien een pakkend liedje neuriën.

Geef een reactie

