Volkswageneigenaren zijn niet te vertrouwen

Geplaatst: 14 november, 2015 in Blog, column
Tags:, ,

vwDe man parkeerde zijn Volkswagen diesel voor zijn huis. Ik hield de man aan toen hij uitstapte en vroeg hem hoe hij durfde te rijden in een dergelijke auto. Immers, Volkswagen diesels zijn vervuilend en bij emissietesten maakten ze gebruik van sjoemelsoftware. De man boog zijn hoofd en bood zijn excuus aan: ‘Ik wist dat niet toen ik de auto kocht en nu moet ik het er voorlopig mee doen tot ik voldoende centjes heb gespaard voor een nieuwe.’ Ik zei tegen de man dat hij zich moest schamen dat hij zijn auto nog niet ingeruild had voor een schonere. Ik belde bij zijn buren aan en vroeg hen of zij wisten dat dat hun buurman in een vieze auto reed. De buren wisten me te vertellen dat de hele straat het al wist: ‘Volkswageneigenaren zijn niet te vertrouwen, ze blijven er gewoon in rijden, de smeerlappen.’

Toen ik naar huis wandelde keek ik naar de auto’s in de straat waar ik woonde. Ik zag geen Volkswagens en prees me gelukkig dat ik niet één vieze stinkende, onbetrouwbare bedrieger als buur had.

Geef een reactie

