Ongewenste hooghartige gasten

Geplaatst: 12 november, 2015 in Blog, column
Tags:

Gisteren werd ik moe van het gezeik op Twitter. Gezeik over wat iemand wel of niet zei en gezeik over wat iemand tweette waarvoor de persoon gestraft zou moeten worden. De zogenaamde screenshotjes vlogen me om de oren, commentaren en aanvallen op onschuldige personen die naar mijn smaak iets doms op twitter zeiden. En iets doms zeggen of doen overkomt ons allemaal wel eens nietwaar? 

Maar iedereen die een gesprek met die persoon aangaat moet het weten en wordt gewezen op die al dan niet domme Tweet.

Ik voelde hoe ik mezelf inhield en niets deed terwijl iemand afgezeken werd om iets.Mijn energie verdween als sneeuw voor de zon. Ik werd boos. Boos omdat ik niets deed of zei. Boos omdat ik me inhield om maar geen last met de Tweet-agenten te krijgen.

Tweet-agenten die zich volgevreten hebben met steunbetuigingen van weldenkende mensen omdat ze domrechts zo goed wisten aan te pakken. Maar de Tweet-agenten richten hun pijlen nu ook op, wat mij betreft, weldenkende personen.

Tweet-agenten die wantrouwen tot hun core-business hebben gemaakt. Ze kunnen niet anders. Achter iedere komma loert immers een overloper naar domrechts. En moeten ze beschouwd worden als ‘afgeschreven.’ En soms nog niet helemaal. Met je kutknipoog, ‘wie denk je wel dat je bent?’

En toen dacht ik: ‘Wel godverdomme met jullie grote bek, stelletje idioten,’ en meer van dat soort idiomen. U begrijpt, ik heb er genoeg van. En dit soort ongewenste hooghartige gasten schop ik er voortaan uit. En mocht u mij eruit willen schoppen, be my guest, want dit tikwerkje was vooral aan u gericht.

Geef een reactie

