De Hoed van Memphis Depay

Geplaatst: 11 november, 2015 in Blog, column
Tags:, ,

Ik draag vrijwel altijd een hoed. Dat doe ik al jaren. Ik deed dat al voor Memphis Depay flamboyant was en niks presteerde. depayIk deed dat al voor Ronald Plasterk zijn petrischaaltjes inruilde voor een zetel in de Tweede Kamer waar hij, ondanks zijn hoofddeksel, niks presteert. Ook heeft niemand ooit iets gezegd van mijn hoed, hoewel ik volstrekt niets presteerde en dat nog steeds niet doe.

Ik had ook lang haar. Ik had al lang haar op de mavo. En iedereen viel erover. Want het ‘was uit de tijd.’ En dat was in 1974. Mijn eerste vrouw vond het prachtig, maar zodra ze me had moest ‘het’ eraf. Bovendien liet mijn werkgever me weten dat ‘het’ eraf moest. Onder protest ging ‘het’ eraf, maar daarna liet ik het lekker weer groeien.

Op een goede dag had ik lang haar én droeg ik een hoed. Mijn eerste hoed. Een leren hoed. Ik vond het prachtig maar mijn omgeving klaagde over mijn lange haren. De haren gingen er weer af, de hoed mocht blijven.

Mijn lange haren ben ik alweer een jaar of vijf kwijt, tot blijdschap van velen. Intussen heb ik een verzameling van 5 hoeden en een Russische bontmuts (oesjanka) die ik, samen met een heerlijke warme sjaal die mijn vrouw voor me gebreid heeft, draag als ik sneeuw moet ruimen.

Terwijl ik dit tik realiseer ik me dat ik iets blog dat nergens over gaat, werkelijk geen hond kan boeien en toch wordt gelezen. Voorwaar een prestatie die een hoedendrager niet misstaat.

reacties
  1. pvvsaturnus schreef:

    Petje Af!

  2. hetklopt schreef:

    Ik heb een vilten hoed, een zwart leren en een wax stetson. Deze laatste is mijn favoriet.

Geef een reactie

