Stop the hate #RacismIsntFunny

Geplaatst: 6 november, 2015 in Blog, column
Tags:, , , ,

bigwallEr wordt geprotesteerd tegen de uitzending van Saturday Night Live met als gastheer Donald Trump. Men wil niet dat Donald Trump salonfähig wordt gemaakt door de NBC die de uitzending verzorgt omdat Donal Trump een racist is die hardop zegt dat latino’s verkrachters zijn. Tot nog toe lijkt de NBC niet te willen buigen voor de protesten. Lijkt niet te willen buigen voor de 500.000 handtekeningen die zijn opgehaald met hashtag #RacismIsntFunny. Inmiddels doet men nu een beroep op de commercie om de reclamegelden terug te trekken.

Toen ik het bericht vanmorgen op tv hoorde moest ik aan Zwarte Piet denken. Ook een controverse waar je niet bij stil staat tot je erop wordt gewezen. Donald Trump bij Saturday Night Life leek me grappig maar is het niet. Dat realiseer ik me omdat ik erop werd gewezen. En nu wijs ik u erop. Omdat het nieuws Nederland tot nu toe niet heeft gehaald.

Saturday Night life met Donald Trump kan niet. Racisme is niet grappig. Mag nooit grappig zijn. Misschien kan u ook een duit in het zakje doen met een tweet  #RacismIsntFunny gericht aan @nbc en @nbcsnl . Misschien dat het gezonde verstand alsnog prevaleert, but i don’t want to get your hopes up.

Bronnen: Hufington Post en America’s Voice

Geef een reactie

