#Zeghet bij #Pauw

Geplaatst: 2 november, 2015 in Blog, column

Het verzoek te vertellen wat ik heb gedaan of heb meegemaakt valt me zwaar. Sterker nog, ik kan het niet vertellen. Ik krijg het niet over mijn lippen. En jij, die dit leest misschien ook niet. Waarschijnlijk ook niet. Want het gebeurde lang geleden en je bent veranderd, je bent ouder en wijzer, het zou je nu niet meer overkomen, je zou het nu niet meer doen.

Die dag dat je overmand raakte door je hormonen, je emoties, je… Natuurlijk, er gebeurde niets, maar man, hoe ze je aankeek en hoe je schrok van jezelf, hoe je afdroop, beschaamd, de volgende dag een excuus stamelend, is alles goed? Alles is goed, hoezo?

Er zit iets in jou, er zit iets in mij, het beest, een monster dat onder de juiste omstandigheden in staat is tot de meest verschrikkelijke dingen. Het beest waar je over zwijgt, waarover je niets wil zeggen.

Zeg het bij Pauw 

Geef een reactie

