Ja, maar de peilingen

Geplaatst: 1 november, 2015 in Blog, column
Tags:, , , , ,

double_facepalmHeel even waagde Emile Roemer het om het woord ‘geopolitiek.’ in de mond te nemen. In Buitenhof nog wel. Emile Roemer had zelfs het gore lef uit te leggen waarom er überhaupt een vluchtelingenstroom is. Iets met bombardementen, oorlog en ander leed. Gelukkig greep Pieter Jan Hagens razendsnel met de woorden: ‘Ja maar de peilingen.’

Ja, Emile, laten we het eens hebben over de peilingen. Wat kan ons het schelen waarom er een vluchtelingenstroom is. 

Heel even zat ik op het puntje van mijn stoel. Heel even mocht men iets vernemen over het waarom van de vluchtelingenstroom. Maar er zijn belangrijker zaken, zoals de peilingen, het aantal zetels, het imago.

Buitenhof kabbelt voort op mijn tabletje terwijl ik dit tik. Ik voel me een beetje misselijk, ik voel me verraden. Door de interviewer, door de journalistiek, door zoveel ongeïnteresseerdheid.

Blijkbaar boeit het niet langer wat er werkelijk toe doet, wat er werkelijk aan de hand is, want de peilingen zijn de harde realiteit. Peilingen zijn echt, imago is echt, het aantal zetels dat je eventueel zou kunnen hebben is echt.

We zetten een hek om Nederland,  roepen minder minder minder, laten neonazi’s hun zegje doen bij Pauw en zetten alles wat een tintje heeft buiten de maatschappij.

Vanwege de peilingen.

reacties
  1. Gerard Booij schreef:

    Ten koste van alles dient voorkomen worden dat hun gast een punt maakt. Eigenroem is belangrijker.

Geef een reactie

