De Russen willen het internet doorknippen!

Geplaatst: 26 oktober, 2015 in Blog, column
Tags:, , ,

poetinNu ik gelezen heb dat Russische onderzeeërs onze internetkabels komen bedreigen ga ik me echt zorgen maken. Ik kan namelijk niet zonder internet. Ik ben verslaafd aan twitter en facebook, ik hunker naar digitale erkenning en ik moet altijd online kunnen zijn. Zonder internet ga ik nagelbijten, bedplassen, krijg ik diarree en krijg ik ruzie met mijn vrouw. Wie kent niet de horror die je voelt als het internet eruit ligt. Werkelijk verschrikkelijk.

Stel je voor dat de Russen de internetkabels doorknippen. Dat de hele wereld helpdesks belt om te vragen wanneer het internet het weer doet. Dat de helpdesk dan zegt dat de Russen het internet hebben doorgeknipt. Daar sta je dan met je schuilkelder. Van alle gemakken voorzien, inclusief internet voor als de Russen er aankomen. Dat je beseft dat het leven geen zin meer heeft.

Opeens is de wereld niet klein meer. Is het buitenland weer ver weg. Wordt het nieuws weer langzaam. Kan men weer nadenken over een bericht. Verdwijnt het voortdurende geschreeuw van de xenofoob van je beeldscherm. Haat verdwijnt van je beeldscherm. Het bombardement van informatie verdwijnt van je beeldscherm.

Rusland wil onze internetkabels doorknippen. Misschien zo’n gek idee nog niet.

reacties
  1. Darling Doormat schreef:

    Klinkt aanlokkelijk 🙂

Geef een reactie

