Lepra!

Geplaatst: 19 september, 2015 in column

Ik moet zeggen dat ik nogal schrok toen mijn zorgbezorger me vertelde dat ik lepra had. Ik vroeg of lepra-medicijnen in het basispakket zaten. Helaas bleek dat niet zo te zijn. Het is een zeldzame ziekte. Mijn zorgbezorger legde me uit dat lepra besmettelijk was en er daarom maatregelen genomen moesten worden die het zorgstelsel niet al te erg zouden belasten en de marktwerking niet zouden verstoren.

De zorgbezorger gaf mij een pakketje dat ik open mocht maken. Erin zat een bord, met daaraan bevestigd een ketting en een krijtje. Of ik dat om mijn nek wilde hangen. Eronder zat, in bobbeltjesplastic verpakt, een ratel. Terwijl mijn zorgbezorger met grote koeienletters ‘LEPRA’ op het bord schreef testte ik de ratel.

Ook verschenen in 120w

Geef een reactie

