Bloemkoolman: inleiding

Geplaatst: 27 augustus, 2015 in Fictie

Toen mijn moeder van mij beviel was ik al dood. Ik vond dat prima, mijn moeder niet. Ze huilde en huilde, tot ze geen tranen meer had. Mijn vader probeerde haar te troosten maar vergeefs. Mijn moeder werd hysterisch en onhandelbaar. Daarom besloot mijn vader naar een louche natuurgeneeskundige te gaan om raad. Misschien had hij troostende kruiden voor vrouwen als mijn moeder. Maar de louche natuurgeneeskundige had iets anders, iets waar mijn vader alleen maar van kon dromen.

bloemkoolmanMijn vader en moeder togen naar mijn graf met een bloemkool. Een mooie witte bloemkool. Vers van de groenteboer. Ook hadden ze meststof bij zich die een speciale behandeling had gekregen van de louche natuurgeneeskundige. De bloemkool werd op mijn graf geplaatst en overgoten met het goedje van de louche natuurgeneeskundige. In vier weken zou de bloemkool moeten uitgroeien tot een baarmoeder waaruit ik levend en wel met een keizersnede verwijderd zou worden.

De bloemkool groeide en groeide, zijn wortels kraakten mijn kistje en drongen in mijn lijf. Mijn DNA werd opgenomen in de bloemkool en ik werd wakker in de bloemkoolbaarmoeder. Ik groeide als kool natuurlijk, en na vier weken werd ik uit de bloemkool gehaald. Mijn ouders huilden van geluk en mijn moeders hysterie verdween op slag.

Helaas bleek ik naast menselijke, ook bloemkoolkenmerken te hebben. Zo had ik een bloemkoolachtige huid op mijn schedel en neus. Ik was kaal en had bloemkooloren. Ik moest iedere dag, om niet te bederven, een modderbad nemen met mest, liefst vers van de koe. Je begrijpt, ik stonk een een beetje en met mijn uiterlijk was ik niet bepaald populair op school. Ik werd gepest en was eenzaam.

Daarom besloot ik te gaan boksen om mezelf te kunnen verdedigen, want schelden doet alleen zeer als je de bek van de persoon die scheldt dicht mept. Toen ik een jaar of vijftien was viel niemand mij meer lastig over mijn uiterlijk en/of geur. Ik was te gespierd en te sterk. Ik besloot mezelf voortaan bloemkoolman te noemen en onrecht te gaan bestrijden. Ik wilde een superheld worden!

Geef een reactie

