Van de dood en de verleiding

Geplaatst: 19 augustus, 2015 in Blog, column, Herinneringen

Gewoon op mijn fiets, onderweg naar huis met mijn verdriet als metgezel.
Mijn trouwe metgezel, samen met zijn broer en zus; eenzaamheid en depressie.

Ik ben zojuist bij mijn ouders op bezoek geweest.
Ik merkte dat ze zich zorgen over mij maakten.
Ik hoorde hun verwijten gelaten aan.
Ik nipte aan het zoveelste flesje bier.

Nu ben ik onderweg naar huis.
Een grote vrachtwagen passeert.
Ik schrik van mijn gedachten en mijn gevoel.
De enorme rust die ik ervaar:
‘Als ik met mijn fiets voor die vrachtwagen…’

Ik haast me naar huis.
Wat een afschuwelijke gedachte, en die verleiding…

Het staat me na al die jaren nog steeds scherp voor de geest.
Ik liet me bijna verleiden door de dood.

Ook verschenen in 120w.nl

Geef een reactie

