Groene vingers

Geplaatst: 17 juli, 2015 in Blog, column

Mijn vrouw heeft een moestuintje. Daarin groeien tomaten en paprika’s. Ze lijken het prima te doen. Daarom besloot ik ook eens iets te proberen. Ik gebruikte een lege, recyclebare watercontainer voor waterkoelers, waarvan ik de top afsneed. Ik vulde hem met potgrond en deponeerde daar een pootaardappel in, precies zoals omschreven in een webpagina die ik via Google opgespoord had. In de bodem van de container maakte ik een paar gaten voor waterafvoer, stond ook in de omschrijving. De container staat keurig naast de moestuin.

Nu is het de bedoeling dat er na een week of drie ‘iets’ uit de grond zou moeten komen. Dat gebeurde helaas niet. Zelfs van een uitbolling was geen sprake. Ik besloot het nog een week aan te zien. Gisteren was de week om. En er groeide iets. Helaas was het geen aardappel, het was een piepkleine paddestoel. Het zou me niet verbazen dat het mycelium van de paddenstoel zich tegoed doet aan mijn pootaardappel. Natuurlijk ben ik teleurgesteld maar het bracht me op een idee. Ik ben namelijk dol op champignons.

Geef een reactie

