Paardenbloemwortel

Geplaatst: 9 juni, 2015 in Blog

Ik heb zojuist wat paardenbloemen uit de tuin verwijderd.  Ik doe dat omdat ik dat kan en omdat ik liever geen pesticiden gebruik. Helaas staan er vrij veel paardenbloemen in de tuin en zal ik voorlopig moeten blijven wieden tot mijn rug het voor de zoveelste maal begeeft.

Ik heb onderzocht hoe je paardenbloemen het beste, op natuurlijke wijze, kan verwijderen. Dat doe je dus met een schop en een beetje doorzettingsvermogen. Ik heb een schop, maar doorzettingsvermogen is niet mijn ding in de tuin. Zoals gewoonlijk had ik er na een kwartier genoeg van. Mijn lijf en vooral mijn rug doen niet meer wat ik ze ooit, in een ver verleden zonder protest opdroeg. Morgen ga ik, vol goede moed, verder met paardenbloemen wieden. Misschien dat ik het dan langer volhoud.

paardenbloemwortel2Ondanks dat ben ik blij met mijn tuin. Omdat ik daar iedere dag, als het weer het toelaat, een uur of wat zit te genieten. De vogels, de bloemen, de zon, ik vind het fantastisch. Zo nu en dan een kwartiertje in de tuin werken om vervolgens op te moeten geven vanwege zaken waar ik het eerder over had heb ik er wel voor over.

Maar nu de reden dat ik over paardenbloemen wieden schrijf: Ik heb zojuist een paardenbloem verwijderd die een wortel had ter grootte van een schorseneer. Ik wil u deze tonen omdat ik best wel trots ben op mijn vangst. En kan je ze eten?

reacties
  1. Maria schreef:

    Gewoon proberen 😄. Je zal er niet dood van gaan, denk ik. Groetjes maria

Geef een reactie

