Mijn hond doet een Lassie

Geplaatst: 7 juni, 2015 in Blog, column, Dingen van de dag

Vanmorgen was ik aan het wandelen met mijn hond. Het was een prachtige ochtend, de zon scheen koeltjes en de vogeltjes kwetterden er op los. We wandelden naar mijn favoriete stukje natuur; een vijver met een prachtig bospad eromheen. Mijn hond, we waren net op het bospad, keek me opeens met grote, smekende ogen aan en stopte zonder nog een stap te willen verzetten. ‘Wat is er?’, vroeg ik. Fik maakt een beweging in tegengestelde richting: ‘Naar huis!’

Dankbaar leidde Fik zijn trouwe baasje huiswaarts, ik werd een beetje nerveus: ‘Er is thuis toch niets aan de hand?’, hoorde ik mezelf aan Fik vragen. Fik trok aan de riem en wilde opschieten. Ik probeerde het tempo een beetje bij te houden, maar op mijn leeftijd raak je vrij vlug buiten adem. Hoewel ik zo snel mogelijk thuis wilde zijn om uit te vogelen wat er loos zou kunnen zijn, moest ik Fik manen het kalmer aan te doen.

f3e307eea3_1384437491_tumblr_lib78sAT6G1qzlqqfo1_500__list-noupEenmaal thuis deed ik de deur open, de hond rende naar binnen. Bezweet vroeg ik of alles goed was. ‘Ja hoor,’ zei mijn vrouw die aandachtig met haar laptop in de weer was. Ze keek niet eens op. Jankend rende Fik naar me toe en wees opgewonden met een natte neus naar een van zijn tennisballen. Ik gooide de bal de tuin in. Fik rende er opgetogen achteraan en gaf me de bal terug voor een encore. Ik gooide nog eens.

Ik vind Fik maar een stom beest.

Geef een reactie

