Zwart

Geplaatst: 3 april, 2015 in Blog, Dingen van de dag

De ochtend na het overlijden van mijn moeder word ik wakker. Ik check mijn mails, eet een boterham en drink een kopje koffie om de laatste restanten slaap uit mijn hoofd te spoelen. Ik praat met mijn vrouw over mijn moeder, haar leven, haar goede en haar minder goede punten, hopend dat het rare gevoel dat je voelt als je moeder net is overleden zal verdwijnen, met een babbel een gat probeert op te vullen dat zich niet zomaar laat vullen.

‘Post!’, roept mijn vrouw met een lach, ‘een verjaardagskaart van onze makelaar.’ Met een glimlach maak ik de enveloppe open: ‘die is er vroeg bij.’ Het voelt prettig dat ik even mijn zinnen kan verzetten. In de enveloppe zit een kaart met felicitaties. En een reclame-ballonnetje, gitzwart, zwart, zwarter dan zwart. Mijn hart staat stil: ‘mijn moeder is dood en een dag later word ik gefeliciteerd met een zwart ballonnetje.’

ballon

reacties
  1. Vrouw van Rome schreef:

    Van harte gecondoleerd Frysk. Wat een bizar toeval, zo’n zwarte ballon.

  2. maria schreef:

    gecondoleerd

Geef een reactie

