Sokken

Geplaatst: 10 november, 2014 in Blog, Dingen van de dag

Ik raak mijn sokken nooit kwijt. Ik begrijp niet hoe mensen hun sokken kunnen verliezen. Mijn sokken liggen altijd keurig in de lade en na de was hang ik ze keurig naast elkaar aan de lijn. Sokken zijn voor mij heilig. Ik draag mijn sokken tot er een gat inzit. Dan was ik ze nog een keer en deponeer ik de sok met gat netjes in de afvalbak. De nog hele sok gaat op een apart stapeltje, voor het geval ik een identiek paar gebruik waar op een goede dag een van het stel ook een gat heeft. De sok met het gat gaat dan netjes bij het afval en de nog hele sok gaat bij de andere sok die nog over is van een ander paar. Dan ren ik naar mijn vrouw: ‘Kijk lieverd nu heb een paar van twee enkele sokken gemaakt!’ Mijn vrouw knikt me dan tevreden toe en aait me dan liefkozend over de bol. Mijn dag is dan weer helemaal goed.

Reactie op:  ‘De vicuña sokken van Falke’

Geef een reactie

