Fuck the pigs

Geplaatst: 30 oktober, 2014 in Blog

Nu staat er bij een park in mijn buurt een soort vogelhuis. Alleen is het niet bestemd voor vogels, nee het is bestemd voor kinderboeken. Tweedehands kinderboeken die je daar in kan leggen en uit kan halen. Het is vooral bedoeld voor minder bedeelde ouders die op die wijze boeken kunnen uitwisselen en aanbieden aan hun kroost. Op zich een nobel project, ik hoop dan ook dat het werkt.

Helaas is het huisje met goede bedoelingen beklad. Een schavuit heeft ‘Fuck the pigs‘ op het huisje getekend. Maar niet met verf of een fuckthepigssmallspuitbus, nee, met een viltstift, met een viltstift die dun genoeg schrijft om als pen te gebruiken voor je boodschappenlijstje. Ik vraag me dan af waarom de man geen grover geschut heeft gebruikt. De lafaard.

Daarom ben ik, bij-wijze-van-experiment, gisteravond met een zwarte stift naar het bewuste huisje gegaan om de klus die de artiest begonnen was af te maken.  Onderweg naar de plek des onheils zonk de moed me al in de schoenen. Toen ik bij het bewuste kastje stond knikten mijn knieën. Ik haalde de dop van mijn stift. Ik beefde en het voelde alsof iedereen in de buurt op de hoogte was van mijn actie en dat de politie me op ieder moment kon betrappen. Ik deed de dop weer op mijn stift.

Ik erger me aan mijn lafheid. Ik heb respect gekregen voor de snotaap die ‘Fuck the pigs’ op het kastje heeft geschreven. Misschien dat iemand anders de moed heeft om de ontbrekende punt achter ‘Fuck the pigs’ te zetten.

 

 

reacties
  1. maria schreef:

    je bent een kei in het verwoorden van gevoelens.

Geef een reactie

