Ik wil geen Volkert zijn

Geplaatst: 12 juni, 2014 in column

We weten nu waar Volkert woont. Hij woont in Apeldoorn. Iedereen weet het, heel Apeldoorn weet het. Apeldoorn laat het over zich heen komen, Apeldoorn bewaart haar kalmte. Persoonlijk hoef ik niet te weten waar Volkert woont. Ik wil het niet weten.

Ergens in Nederland woont een Nederlander die plannen heeft. We weten niet waar hij woont. Het is een persoon die zich op de hoogte houdt van het nieuws met behulp van de Telegraaf, Geenstijl en Pownews. Hij is boos op Volkert. Want Volkert is een beest en een moordenaar. Hij heeft Pim Fortuyn vermoord. Bovendien is Volkert links en vegetariër. De man waarvan we niet weten waar hij woont pakt de trein naar Apeldoorn nadat hij voor de zoveelste maal Taxi Driver heeft gezien. De Nederlander heeft tijd, heel veel tijd gehad om zijn haat te voeden met zijn nieuwsbronnen. En nu is het zover. Na jaren sparen en plannen weet de Nederlander waar hij woont en wil hij de held zijn die Nederland bevrijdt van het kwaad dat Volkert heet.

Na de moord op Volkert danst de Nederlander op zijn graf. Nederland juicht met hem mee. Wie niet juicht is een verrader, is links en medeplichtig aan de moord op Pim Fortuyn. Een enkeling zal protesteren. De enkeling krijgt bezoek van Pownews en Geenstijl omdat ze weten waar die enkeling woont. Werkgevers krijgen bezoek van Pownews en Geenstijl: ‘Of ze wel weten dat ze een enkeling in dienst hebben genomen.’ Voortaan moet de enkeling net als Volkert ‘over zijn schouder kijken.’

Ik juich daarom voorzichtig mee. Niet te hard, maar hard genoeg. Want ik wil geen enkeling zijn, ik wil geen Volkert zijn. Bovendien heb ik een baan, die wil ik niet kwijt en met die nieuwe ontslagregeling en kortere WW ben ik mijn toekomst sowieso niet zeker. Ik heb twee kinderen die moeten studeren en ik wil niet dat ze te veel moeten lenen. Ik ben daarom druk voor hen aan het sparen. Ik moet dus uitkijken want ze pakken alles van je af als je niet met de Nederlanders meedoet.

Eerder verschenen in Krapuul

Geef een reactie

