Deadliest Catch

Geplaatst: 12 mei, 2014 in Blog

Keihard werken was het; De Deadliest Catch tijdens een zware storm. Krabben vangen viel nog lang niet mee met dit weer en daar ik rookie was, werd ik extra hard aangepakt. Ik voelde me zieker en zieker worden. De lucht van vis die ik als beet in de pods moest hangen deed mijn maag omkeren. De hoge golven maakten me zeeziek. Ik moest kotsen en rende naar de rand van de reling‘Wakker worden jij!’

‘Wakker worden jij!’ Opeens voelde ik iemand aan mijn haren trekken: ‘En haal die neus van je uit mijn kut!’ Ik opende moeizaam mijn ogen en ontdekte dat ik lag de slapen tussen de benen van een wijf die ik niet kende. Ook de kut waarmee ik nu werd geconfronteerd was me volslagen onbekend. Waar ben ik? Mijn neus zat inderdaad zo goed als in haar flamoes. Mijn hoofd golfde op een vetrol van haar been. Ik moet kotsen!

Zo goed en zo kwaad als het ging rende ik, naar waar ik aannam zich een wc zou kunnen bevinden. Het bleek een washok te zijn waar zich een aftandse wasmachine (bovenlader) bevond. Omdat mijn maag zijn inhoud niet langer kon verdragen besloot ik mijn maag om te keren in de wasmachine.  Nadat gedane zaken ik liet ik de wasmachine draaien omdat er een wasje in zat. Ik doe wel eens vaker een wasje.

Toen ik in de slaapkamer terugkwam lag het mens me wijdbeens en ongeduldig op te wachten. Ze wees naar haar flamoes; of ik mijn klus dit keer wilde afmaken zonder in slaap te vallen. (!) Als een heer kweet ik me van mijn taak. Ik klaagde niet en zeurde niet. Ik bleef wakker en zette door tot het werk gedaan was. Ik werd niet zeeziek en liet me niet overmannen door geuren die een vishandel zonder koeling niet zouden misstaan.

Toen ze eindelijk aan haar gerief was gekomen drukte ze me tegen haar borst. Als een baby zoog ik aan haar tepels. Ze gaf me klopjes op mijn rug tot ik een boertje liet. De wasmachine begon te centrifugeren en ik mocht gaan slapen. Ik keerde terug naar de Beringzee waar de eerste pod van een string opgehaald werd. Het zat vol krab en iedereen juichte.

Geef een reactie

