Versleten DNA

Geplaatst: 9 mei, 2014 in Fictie

Niet zo lang geleden heeft mijn vrouw een ei gelegd. Midden in de nacht. Het was een bizarre gebeurtenis natuurlijk. Toch was het een onvergetelijk moment. De bevalling viel reuze mee, vooral omdat het ei niet veel groter was dan een flinke kippenei. Na de bevalling vroegen we ons af of we met het ei naar de dokter moesten. We besloten het niet te doen. Geen enkele dokter zal ons immers geloven? 

Ik heb mijn vrouw gevraagd of het ei van mij is, of dat het van een buitenechtelijke relatie afkomstig zou kunnen zijn. Ze bezwoer me dat het van mij is en ik heb geen reden om haar niet te geloven. Ook hebben we ons eten gecontroleerd op bestrijdingsmiddelen met rare bijwerkingen zoals eieren leggen en zo, (Monsanto misschien?) maar we hebben niks raars kunnen vinden op Google. De enige reden die ik kan bedenken dat mijn vrouw een ei heeft gelegd is versleten DNA . Ik wil de dames in de overgang dan ook waarschuwen dat u misschien geen kinderen meer kunt krijgen, maar dat een eitje zo gelegd is!

Inmiddels ligt het ei in een broedmachine en wachten we op het moment dat het uitkomt. Daar het onze eerste ei is hebben we geen idee wanneer dat gaat gebeuren. We hebben de broedmachine ingericht met spulletjes uit een poppenhuis omdat we graag willen dat de kleine zich meteen thuis voelt als het uitkomt. We weten niet of het een jongetje of meisje gaat worden, dus hebben we de kleuren neutraal gehouden, maar natuurlijk hoop ik op een jongetje en heb ik stiekem een busje blauwe verf klaarstaan.

 

 

 

Geef een reactie

