Ik ben een ‘One Percenter’

Geplaatst: 7 mei, 2014 in column

Nu ik alcohol heb afgezworen voel ik me een stuk beter. Ik ga weer regelmatig naar de kapper, was me iedere dag, ga minder uit, ben mijn nieuwe vriendin trouw en ik ben fitter. Veel fitter. Want iedere dag zit ik nu te zwoegen tussen fitte mensen in ‘the gym.‘ Tussen brede schouders, borstkassen en spierballen werk ik mijn schema af. Na het sporten even douchen en voor de spiegel kijken of er al iets van een spier valt te ontdekken. Helaas ben ben ik een One Percenter.‘ Dat betekent dat ik tot die ene procent van de bevolking behoor die geen greintje spier kan ontwikkelen.

Toen ik net geboren was, was het het al duidelijk dat ik een slappeling ben. Ik huilde veel, stelde me altijd aan en gaf nooit toe dat iets mijn schuld was want ook geestelijk was ik slap. Rond mijn vijftiende rookte ik al hele dagen wiet en dronk ik bier en jenever dat het een lieve lust was. Ook kon ik geen weerstand bieden aan de seksuele geneugten waardoor ik vrijwel iedere dag wel een of andere meid in bed wist te lullen. Kortom, ik was volmaakt gelukkig.

Maar nu heb ik God gevonden, samen met Jezus. Ik doe geen dingen meer die slap zijn. Ik doe allemaal sterke dingen zoals hardop bidden, niet met mijn vriendin vrijen, niet vloeken en natuurlijk niet drinken en roken. Wanneer ik iets fout heb gedaan geef ik dat altijd eerlijk zonder omwegen toe. En dan vertel ik aan God en Jezus dat ik blij ben dat ik ze heb gevonden, bedank ik ze dat ze me helpen weg te blijven van alle verleidingen die het leven leuk maken.

Op het eind van mijn gebed vraag ik altijd aan God en Jezus of ze mij ook eens een keertje willen vinden want dat lijkt me wel zo eerlijk. Helaas heb ik daar nog steeds geen antwoord op gekregen. De mensen van de kerk zeggen dat ik harder moet bidden, maar ik kan niet harder bidden. Misschien is het mijn slapte? Hoewel ik vroeger slecht was, was ik vroeger ook gelukkig. Natuurlijk ben ik blij dat ik God en Jezus gevonden heb. Maar God en Jezus lijken mij niet te kunnen of willen vinden.

Ik ben een ‘One Percenter,’ God en Jezus. Ik ben nog steeds een slappeling. U heeft me zo geschapen God. Ik heb de kracht niet meer om te doen wat jullie van me verlangen. Daarom ga ik jullie loslaten en ga ik terug naar mijn slappe bestaan. Mochten jullie je daar zorgen over maken God en Jezus, zoek me dan op, ik neem aan dat jullie vast wel een manier weten om me op te sporen. Tot dan zou ik zeggen.

Groeten,

‘One Percenter’

Geef een reactie

