Bucket List: Bergbeklimmen

Geplaatst: 12 april, 2014 in Fictie

‘Bergbeklimmen,’ stond er op mijn bucket list. Nu ben ik inmiddels een vijftiger en had ik, zolang als ik me kon herinneren geen noemenswaardige inspanningen gedaan. Ik besloot daarom een personal trainer in dienst te nemen om mijn conditie op peil te brengen.

Ik vond een dame op Facebook die zichzelf coach and personal trainer noemt. Volgens de foto’s had ze een prachtig figuur, en bij het idee alleen dat ze me instructies ging geven kreeg ik het al een beetje warm. Toen ik uitgenodigd werd voor een intake session raakte ik bijzonder opgewonden. Ik vroeg me af of ik eerst zou moeten masturberen alvorens ik bij haar langs ging voor een proefles.

Met sportkleding en een schone badhanddoek in mijn tas belde ik aan. Toen ze opendeed zag ik meteen wat voor vlees ze in haar strak gesneden kuip had: borsten, heupen, tepels, een lach waar ik van smolt en ogen waar ik in verdronk: ‘ik had eerst moeten masturberen!’ Ik raakte dan ook een beetje in paniek toen ik me voorstelde, maar ze vatte het sportief op, stelde me op mijn gemak en sloeg geen acht op mijn erectie.

Ik oefende en ik oefende, en na een uurtje had de personal trainer een oefenschema voor me dat me in een half jaar fit zou maken. Ik moest drie keer per week bij haar langskomen voor anderhalf uur intensief sporten. Na een half jaar was ik er inderdaad klaar voor; ik kon een berg beklimmen!

Ik wilde een berg op met de hulp van Sherpa’s. Want Sherpa’s zijn lieve boeddhisten die heel goed kunnen klimmen en heel erg gehoorzaam zijn. Ik koos voor de Kangchenjunga als te beklimmen berg. Hoewel de Kangchenjunga niet zo hoog is als de Mount Everest vond ik de naam veel interessanter klinken; Kangchenjunga, Kangchenjunga, Kangchenjunga!

Toen ik in Nepal arriveerde stonden de Sherpa’s al op me te wachten. Ze lachten vriendelijk en begroetten me omstandig met handen schudden en beleefd buigen. Een van de Sherpa’s die ik besteld had sprak Engels en met hem ging ik overleggen over de te volgen strategie om de Kangchenjunga te bedwingen. Hij legde me uit dat er twee mogelijkheden waren: de drukke route en de rustige route. De rustige route was iets moeilijker maar het grote voordeel van die route was dat er geen drukte was, geen opstoppingen, geen wachtrijen en je kwam veel minder lijken en stervenden tegen.

Ik koos natuurlijk voor de rustige route en zonder veel noemenswaardige problemen arriveerden we bij de boomgrens. De douane bij de boomgrens vroeg me of ik iets had aan te geven. Ik wees op de Sherpa’s en de goederen die ze voor me droegen. De goederen werden doorzocht en de Sherpa’s werden grondig gevisiteerd met latexhandschoenen zonder glijmiddel. Ik zweer je, het deed mij meer pijn dan die arme Sherpa’s. Een van de Sherpa’s keek omhoog nadat we verder mochten; er was ook nog een sneeuwgrens.

Door mijn goede conditie en de hulp van de brave Sherpa’s klommen we vlotjes naar de top. Onderweg kwamen we nog een bergbeklimmer tegen die stervende was. Ik wilde niet laten merken dat ik eigenlijk een amateur bergbeklimmer was en liet hem derhalve liggen en creperen. Ik moest wel, stel je voor dat ik ontmaskerd zou worden, de Sherpa’s zouden hun respect voor mij op slag verliezen.

Tien meter voor de top van de Kangchenjunga stapte ik uit mijn draagstoel. Het laatste deel zou ik zelf beklimmen! Zuurstofgebrek deed me duizelen maar ik zette door. De adrenaline spoot uit mijn oren.  Ik had de top bereikt! Ik maakte ter afsluiting van de onderneming een selfie op de top van de Kangchenjunga en daalde daarna weer voorzichtig af naar mijn draagstoel. Hoewel de douanes bij de sneeuw- en boomgrens wederom onverbiddelijk streng waren, was de afdaling verder een peulenschil. Ik had een berg beklommen en kon een streep halen door ‘Bergbeklimmen’ in mijn bucket list.

‘Een lenig meisje scoren’ is de volgende opdracht in mijn bucket list en ik heb inmiddels een afspraak met mijn voormalige ‘coach and personal trainer,’ gemaakt. Ik hoop dat ze mij kan helpen om ook daar binnenkort een streep door te kunnen halen.

 

 

 

 

Geef een reactie

