Een geluk bij een ongeluk

Geplaatst: 3 april, 2014 in column, Fictie

Ze kreeg een knallende ruzie met haar klant toen ze in plaats van een geeltje een staatslot aangeboden kreeg. Hij zei dat hij op deze manier een smoes had voor zijn vrouw over het verdwenen geeltje. Hij zou haar vertellen dat hij het staatslot verloren had om zo het besteedde geeltje te verklaren. Haar klant had de bon er speciaal voor bewaard. Hoewel ze woest was besloot ze toch maar akkoord te gaan met zijn betaalmiddel en gaf hem een pijpbeurt. Ze hoopte en verwachtte dat ze haar vaste dealer ook kon betalen met een staatslot.
Nadat ze haar klant had uitgezogen racete ze op haar scooter naar haar dealer om te checken hoeveel bruin ze kon krijgen voor een staatslot. Ze besloot er extra hard bij te jammeren voor het beste resultaat. Maar hoe hard ze ook jammerde en mekkerde, de dealer wilde haar geen korreltje bruin geven voor een staatslot. Ze werd wanhopig en wilde het het bij een andere dealer proberen, maar onderweg sloeg ze over de kop met haar scooter. Ze was op slag dood. De politie besloot dat het om een eenzijdig ongeluk ging van een junk waar niemand, behalve de rechtmatige eigenaar van de scooter die total loss was, een traan om zou laten. Achteraf gezien had ze haar scooter beter kunnen verpatsen, dan had ze nu nog geleefd.

Op een goede dag moest ik van de gemeente vrijwillig plantsoenendienst doen en zag ik in de berm een vergeeld damestasje liggen in de modder. Hoewel ik vermoedde dat het ging om weggegooid afval maakte ik het tasje toch even open om te kijken wat er in zat. Er zat een pasfoto van een mevrouw in en in een van de vakjes zat een verfrommeld staatslot. De trekkingsdatum van het staatslot was van een paar maanden terug. Ik besloot het staatslot mee te nemen en het nummer maar eens te checken. Wonder boven wonder was er een prijs op gevallen en niet zo’n kleintje ook. Ik was miljonair. Ik kon dingen gaan kopen. Ik kon dingen gaan doen. Ik was mijnheer geworden.
Nu ben ik een zuinig persoon en wil ik niet meteen dure dingen gaan kopen. Bovendien moet ik er nog aan wennen dat ik rijk ben. Hoe vaak hoor je niet dat winnaars van een loterij al hun geld er doorheen jagen en aan de grond raken. Er is echter een ding dat ik echt graag meteen wil hebben en dat een mooie luxe scooter om in de stad mee te pronken. Ik heb besloten er een goed slot bij te kopen en een allrisk verzekering te nemen, want je weet maar nooit, voor je het weet wordt mijn scooter van me gestolen door een of andere junk die er drugs voor koopt, of het voor me aan gort rijdt.

 

Geef een reactie

