Het Papiertje

Geplaatst: 21 maart, 2014 in Fictie

Hij vond mij omdat hij onderweg naar huis een stuk wilde afsnijden; het was al een paar dagen mooi weer en het stuk braakliggend land was droog genoeg om de oversteek te wagen zonder vuile schoenen te krijgen. Toen hij mij zag sperde hij zijn ogen wijd open om zich vervolgens om te draaien en zich te ontdoen van zijn lunch. Ik ben namelijk al een weekje dood en met dit mooie weer…

Hij pakte zijn mobiel en even leek het er op dat hij de politie zou bellen maar nee, hij wilde me eerst nog even bestuderen. Hij zag dat mijn keel was doorgesneden en dat ik vermoord was. Hij zag dat maden mijn keel aanvraten om later een flinke vette bromvlieg te kunnen worden. Hij zag hoe ratten, katten en andere lijkenpikkers gaten in mijn lijf hadden gemaakt om zich tegoed te doen aan de vetten die door mijn westerse dieet in weelderige hoeveelheden rond mijn buik, borsten en heupen voorhanden waren. Hij zag dat mijn oogkassen leeg waren gepikt door meeuwen, kraaien en roeken. Hij zag mijn vuist, die krampachtig iets vast leek te houden, alsof ik in mijn hand iets vasthield wat waard was om voor te sterven.
Met zijn schoen schopte hij tegen mijn vingers om mijn hand te te openen. Na enkele pogingen rolde er een papiertje uit mijn open geschopte hand. Nieuwsgierig pakte hij het papiertje en las wat er op stond geschreven. Op hetzelfde moment voelde hij iets scherps zijn keel opensnijden. Hij stierf met een borrelend geluid en het papiertje in zijn vuist.

Mocht u nieuwsgierig zijn en net als ons willen weten wat er op het papiertje staat, kijk dan even op een stuk braakliggende land bij u in de buurt, misschien dat wij er liggen.

Geef een reactie

