Fotomomentfoto’s

Geplaatst: 17 februari, 2014 in column, Mensen

Mijn vrouw is duizelig. Ze keek naar fotomomentfoto’s van de leden van het Nederlands koninklijk huis en nu zit ze heel stil om bij te komen. ‘Het is geen Ménière’, zei mijn vrouw. En inderdaad; ze ligt niet op de grond te duizelen en te braken. Ik vroeg of ik iets voor haar kon doen: ‘TV even aan?’ ‘Liever niet, te duizelig, geef me het voetbankje maar.’
Ik kijk nog even naar de fotomomentfoto’s waar mijn vrouw duizelig van werd en zie niets bijzonders.

En nu maak ik me zorgen. Zal mijn vrouw nooit meer fotomomentfoto’s kunnen kijken? Zal mijn vrouw me nooit meer kunnen roepen: ‘Johan, kom hier, kijk deze schattige foto van Alexia eens!’ En dat ik dan moet zeggen: ‘Ach wat lief.’

Natuurlijk maak ik me geen zorgen, ik lieg. Misschien ben ik nu eindelijk verlost van dat fotomomentgedoe. Misschien wordt ze nu ook duizelig van bijvoorbeeld ‘Boer zoekt vrouw.’ Zou dat niet geweldig zijn!

Maar dat laat ik natuurlijk niet merken. Ik hou van mijn vrouw en blijf bezorgd. Ik hoop dat ze snel weer beter is en mij weer kan lastig vallen met schattige foto’s die ik moet zien. En dat ik dan tegen haar kan zeggen dat ik een beetje duizelig ben, een voetenbankje nodig heb en dat we Boer zoekt vrouw dit keer verstek moeten laten gaan.

Geef een reactie

