Ik kan breien

Geplaatst: 3 februari, 2014 in column

Ik was nogal gefascineerd door het breien van mijn moeder. En rond mijn zevende liet ik moeder mijn eerste breiwerk zien: een vormeloos lapje waar je absoluut niets mee kon. Maar moeder vond het allemaal erg bijzonder en ze moedigde me aan om meer te breien, maar verder dan het breien van een doelloos lapje ben ik helaas nooit gekomen.
Maar het is een dierbare herinnering en als je me een bolletje wol en twee breinaalden geeft, zeker weten dat ik nog steeds een lapje zal kunnen breien.
Toen ik ouder werd en met vriendinnetjes thuiskwam was moeder een beetje teleurgesteld; ze had gehoopt dat ik een homo zou zijn waarmee ze als vrijdenkende moeder heerlijk mee zou kunnen pronken.

Geef een reactie

